»

Tuesday, April 21, 2009

Tolong

Nampak menjengkelkan.
Ketara kemeluatan aku melihat kau.
Kau berlagak seperti insan yang sempurna dimata semua.
Aku tak kisah kalau kau sesempurna seperti yang dilagakkan.
Maaf, Lagak kosong tak pernah memberi apa-apa makna pada orang walau sebesar zarah sekalipun.

Berhenti la beremosi pada sesuatu yang kau sendiri taknak akui.
Berhenti beremosi pada orang lain yang tak pernah melakukan salah.
Berhenti beremosi pada manusia yang kau rasa kau mampu pegang, tapi pada hakikat kau bukan siapa-siapa pada dia.
Kau perlu tahu, yang kau BUKAN siapa-siapa pada dia.

Aku mintak.
Tolong berhenti mencuba menjadi seperti aku.
Tolong berhenti mencuba menjadi diri aku.
Kau takkan mampu walau mencuba sedaya upaya selama seribu tahun pun.
Kau terlalu teruja dengan dunia luar kepompong kau sekarang.
Tapi kau perlu ingat.
Dunia kepompong kau ini bukan lah seindah yang kau harapkan.
Dan kau perlu ingat, dunia kepompong kau ini takkan ada garisan penamat.

0 complain(s):